وبلاگ

زیست شناسی فیبوکا

زیست شناسی فیبوکا

 زیست شناسی فیبوکا بدون شک یکی از تاثیر گزارترین محتواهایی آموزشی برای دانش آموزان رشته تجربی خواهد بود. زیرا این درس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و در نتیجه کنکور آنها بسیار تاثیر گذار خواهد بود. درس اصلی رشته ی تجربی که ضریب آن در کنکور سراسری تجربی برای زیر گروه یک و دو 12 و برای زیر گروه سه و چهار و پنج 6 می باشد.

با توجه به بیشترین تعداد سوالات بین همه دروس؛ یعنی 50 سوال، هر تست آن می تواند رتبه ی کل شما را به صورت بسیار معناداری جا به جا کند. البته باید دقت داشته باشید که کنکور تنها یک درس نیست و قبولی در هر رشته ای به عوامل زیادی وابسته است.

مهمترین دشواری در زمینه درس زیست شناسی این است که بیشتر سوالات این درس به صورت ترکیبی مطرح می شوند. درصورتیکه آموزش های درس زیست شناسی معمولا در دبیرستان به صورت هر پایه جداگانه و بدون ارتباط برقرار کردن بین مفاهیم هر سال با سالهای دیگر صورت می گیرد و این خود بزرگترین معزل در راه موفقیت در یادگیری زیست شناسی می باشد.

پس توجه به تمام نکات فصل های مختلف زیست شناسی در هر سه کتاب درسی اهمیت ویژه ای پیدا می کند. لذا با توجه به اهمیت آموزش صحیح و برقراری ارتباط بین موضوعات مختلف زیست شناسی، گروه آموزشی فیبوکا تصمیم به تهیه و تدوین ویدیوهای آموزشی با بهترین کیفیت و جدیدترین روش آموزشی در این زمینه نموده است که دارای دو ویژگی برجسته می باشد:

ویژگی اول: تامین نیاز های آموزشی دانش آموزان در یادگیری مفاهیم زیست شناسی
ویزگی دوم: ایجاد ارتباط بین مفاهیم زیست شناسی هر سه پایه تحصیلی جهت پاسخ دادن به سوالات ترکیبی

بررسی تست های استاندارد زیست شناسی و روشهای صحیح تست زنی

تست زدن درس زیست شناسی

نکته بسیار مهم دیگر این که آمارها نشان مي‌دهند که فقط ۷ درصد از دانش آموزان تست‌هاي زيست شناسي را بالاي۵۰ درصد مي‌زنند. دو نکته در بروز این آمار نامیدکننده دخیل هستند:

  1. دانش آموزان دانش لازم و کافي جهت شرکت در کنکور را نداشته و آمادگی های آموزشی لازم برای پاسخ گویی به سوالات را ندارند.
  2. عامل اصلي ضعف دانش آموزان در پاسخ گويي به تست‌هاي زيست‌شناسي، عدم درک سؤالات و عجله در پاسخ دادن است. هر سؤال نکات کليدي خاصی خود را دارد که این مورد هم با آموزش درست روش های تست زنی و بررسی سوالات استاندارد سال های گذشته و آشنایی با دیدگاههای طراحان سوالات در کنکور و همچنین بودجه بندی و سبک و سیاق هر مبحث زیست شناسی برای طرح سوال قابل دستيابي است.

نحوه ی استفاده از محصولات زیست شناسی فیبوکا:

سوالی که در ذهن اکثر دانش آموزان وجود دارد این است که در روز چند ساعت مطالعه کنیم ؟
بر اساس مدت زمان مطالعه ی هفتگی خود ، سعی کنید :
• هر روز مطالعه دوره ای زیست شناسی را در برنامه ی آموزشی و مطالعاتی خود قرار دهید.
• بر اساس احساس نیاز در روز حداقل دو یا سه ساعت برای زیست شناسی وقت بگذارید که حداقل یک ساعت از این زمان را برای دیدن ویدویی آموزشی و بقیه را به مرور یا تست زنی و یا حتی آزمون تستی از خود اختصاص دهید.

به طور کلی مطالب زیست شناسی را می توان به سه بخش تقسیم کرد:
بخش اول : مطالب حفظی
بخش دوم : چرخه ها و شکل ها و نمودار ها
بخش سوم: مسائل ژنتیک
طبقه بندی کرد که ما برای هر بخش آموزش منحصر به فردی ارائه داده ایم:

1- مطالبی که باید حفظ کنید و به خاطر بسپارید:

بخش عمده ی سوالات درس زیست شناسی را مطالب حفظی تشکیل می دهند که برای تسلط روی این بخش باید حتی از کوچکترین و ریزترین مطالب کتاب (مانند قید ها) را آموزش داد . همچنین برای کسب توانایی در حل سوالات درست و غلط ، آموزش ویژه ای برای شما تهیه کرد ایم.
سعی کنید پس از مشاهده دقیق ویدیوهای درس زیست شناسی، چند دقیقه استراحت و سپس شروع به زدن تست های آموزشی کنید.
همانطور که ذکر شد در کنکور سال های اخیر سوالاتی طراحی شده اند که هر گزینه ی آن به یک کتاب زیست شناسی برمی گردد. پس برای حل چنین سوالاتی ما تدریس درس زیست شناسی را به صورت ترکیبی انجام داده ایم.
از جداول و نمودارهایی در فیلم های آموزش زیست شناسی استفاده شده تا تمام نکات مربوطه که در هر سه کتاب زیست شناسی دهم، زیست شناسی یازدهم و زیست شناسی دوازدهم به صورت مجزا آورده شده، در کنار هم و به صورت پیوسته آموزش و ارائه شود.

2- چرخه ها و شکل ها و نمودار ها:

چرخه های زیست شناسی بیشتر در مباحث گیاهی قابل مشاهده هستند که معمولا به دلیل سوالات مفهومی که از آنها مطرح می شود پاسخگویی به این سوالات برای داوطلبان کمی دشوار است. لذا با تدریس، مرور و بررسی زیاد این مباحث سعی کرده ایم همانطور که در کنکور به آنها پرداخته می شود آنها را در همان سطح به شما تدریس کنیم.
برای یادگیری شکل ها و نکات مربوط به هر شکل، همه شکل های زیست شناسی در حین تدریس به شما آموزش داده شده است. در ویدیوهای آموزش زیست شناسی فیبوکا به صورت ویژه ای به تصاویر زیست شناسی هر سه سال پرداخته شده است.

3- مسائل ژنتیک

از مسائل ژنتیک زیست شناسی در کنکور همواره سوال مطرح می شود (مانند بیماریها و مسایل ژنتیک گیاهی) و حل این سوالات زیاد سخت نخواهد بود اگر آموزش مفهومی و درستی دریافت کرده باشید.
لذا سعی کرده ایم با آموزشی بی نظیر از این بخش کاری کنیم که به راحتی بتوانید از عهده سوالات ژنتیک زیست شناسی کنکور بر بیایید. دقت داشته باشید که سوالات ژنتیک کنکور مربوط به فصل های سوم و چهارم زیست شناسی دوازدهم و فصل های ششم و هشتم زیست شناسی یازدهم هستند.

3 توصیه به دانش آموزان برای استفاده هر چه بهتر از محصولات آموزشی زیست شناسی فیبوکا :

توصیه اول: پیش خوانی کتاب درسی زیست شناسی قبل از شروع به تماشای فیلم آموزشی باعث می شود هنگام تدریس ارتباط بیشتری با موضوع برقرار کرده و عمق بیشتری از مطلب را درک کنید.
توصیه دوم: تست زدن بعد از تماشای فیلم آموزشی و نکات جدیدی که با آنها برخورد می کنید را در کتاب خود یادداشت نمایید تا در آینده با مرور مکرر مطالب ، در ذهنتان حک شود.
توصیه سوم: پس از تماشای هر مبحث، ارتباط آن را که با مباحث دیگر زیست شناسی در ویدیوها تدریس می شود را به خوبی درک کنید تا از هم اکنون ذهن خود را برای سوالات ترکیبی آماده کرده باشید.

آموزش زیست دوازدهم
40%
تخفیف
576,000 تومان
آموزش زیست یازدهم
40%
تخفیف
576,000 تومان
آموزش زیست دهم
40%
تخفیف
530,000 تومان

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید